• العربية
  • English
  • فارسی
 
حضرت مهدی(عج) :

اَكثِروا الدُّعاءَ بِتَعجِیل الفَرَجِ فَاِنَّ ذلِكَ فَرَجُكُم.
برای تعجیل در ظهور من زیاد دعا کنید که خود فَرَج و نجات شما است. (کمال‌الدین، ج ٢، ص ٤٨٥)

   
 
 
 

فقيه معاصر سيد محسن طباطبايى حكيم و سبعه احرف :


فقيه معاصر سيد محسن طباطبايى حكيم(1) ، ايشان هم تواتر قرائات را مخدوش مى‌داند و معتقد است كه قرآن بر حرف واحد و داراى قرائت واحد است و بيان مى‌دارد:(2)

ادعاى مذكور (تواتر قرائات) مورد انكار جمعى از بزرگان است. لذا از شيخ (طوسى) در تبيان گزارش شده است: معروف... آن است كه قرآن بر حرف واحد و بر نبى واحد نازل شده است...

و در صحيحۀ فضيل:... لكن قرآن بر حرف واحد و از نزد واحد نازل شده و از اين سبب برخى از نصوصى كه متضمن نزول قرآن بر هفت حرف است، بايد بر وجه ديگرى حمل شود كه منافات با آن (روايت فضيل) نداشته باشد.

-------------------------------------------
(1) سید محسن طباطبائی حکیم (۱۳۰۶ـ۱۳۹۰ق)، مرجع تقلید شیعیان در قرن ۱۴ هجری قمری، ساکن نجف. او بعد از درگذشت آیت‌الله بروجردی، از مراجع تقلید مشهور بود. سیدمحسن در راستای مقابله با کمونیسم در عراق، عضویت در حزب کمونیست را تحریم کرد و در راستای گسترش فعالیت‌های دینی، جماعت العلماء را در نجف پایه‌گذاری کرد. حکیم در جوانی و در جریان جنگ جهانی اول، در دفاع از عثمانی، فرماندهی بخشی از عراقیان را بر عهده داشت. او چند کتابخانه در چند کشور خارجی تأسیس کرد. کتاب مستمسک العروة الوثقی مشهورترین اثر فقهی اوست.

2- مستمسك العروة الوثقى، ج 6، ص 243، حكم اختلاف القراءات.

-------------------------------------------------
کتاب نزول قرآن و رویای هفت حرف . مودب . ص : 260



 

انجمن‌ها
دانشگاه‌ها
پژوهشگاه‌ها
مراجع عظام
سایر

انتشار محتوای این وبگاه تنها با ذکر منبع مجاز میباشد

X
Loading