• العربية
  • English
  • فارسی
 
امام جعفرصادق (علیه‌السلام) :

مَن ماتَ مِنكُم وَ هُوَ مُنتظِرٌ لِهذا الأََمرِ كان كَمَن هوُ مَعَ القائِمِ فی فُسطاطِه.
هر کس از شما که در حال انتظار ظهور حضرت مهدی(علیه‌السلام) از دنیا برود همچون کسی است که در خیمه و معیت آن حضرت در حال جهاد به سر می‌برد. (بحار، ج ٥٢، ص ١٢٦)

   
 
 
 

ربعین زمینه‌ساز ظهور حضرت ولی عصر (عج)


عضو هیئت علمی پژوهشگاه امام صادق(ع):

اربعین زمینه‌ساز ظهور حضرت ولی عصر (عج) است

تصاویر/ پیاده روی اربعین مسیر نجف تا کربلا از دریچه دوربین حوزه

عضو هیئت علمی پژوهشگاه امام صادق(ع) گفت: از جمله آثار و برکات اربعین حسینی این است که جامعه به تدریج مهیای ظهور حضرت ولی عصر(عج) در دوران غیبت می شود و این آمادگی با تواصی به حق و صبر، جلوه و معنای دیگری پیدا می کند.

دکتر مهدی اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه با اشاره به این که علیرغم بایکوت راهپیمایی عظیم اربعین حسینی از سوی رسانه های جهانی و به خصوص غربی و آمریکایی، سال به سال شاهد عظمت و رونق بیشتر این رویداد بی نظیر بین المللی هستیم، ابراز داشت: دشمنان اسلام و اهل بیت(ع) این روزها به شدت از میزان حضور بالای محبان و عاشقان امام حسین(ع) در مراسم اربعین ناراحت و عصبانی هستند چرا که می دانند با این حرکت بزرگ، پیام اسلام راستین به برکت نام و یاد سیدالشهدا(ع) به مردم دنیا می رسد.

وی با اشاره به این که اربعین از اختصاصات حضرت اباعبدالله(ع) است، گفت: واقعیت آن است که ما برای هیچ معصوم دیگری غیر از سیدالشهدا(ع) اربعین برگزار نمی‌کنیم، چراکه سیره خود حضرات معصومین نیز این نبوده است و گویا آنان می‌خواستند عملاً به ما یاد دهند که اوج مصیبت و غم و حرارت باید برای امام حسین(ع) اختصاص داده شود و بر اساس فرمایش امام رضا(ع) بهانه هر اشکی برای سید و سالار شهیدان باشد.

وی همچنین افزود: از جمله آثار و برکات اربعین حسینی این است که جامعه به تدریج مهیای ظهور حضرت ولی عصر(عج) در دوران غیبت می شود و این آمادگی با تواصی به حق و صبر، جلوه و معنای دیگری پیدا می کند.

این مدرس دانشگاه ادامه داد: خون مطهر امام حسین(ع) دین و مکتب را احیا کرد و روز اربعین در واقع تجلی حرارت محبت و عشق جهانی به سید و سالار شهیدان است و ان شاءالله این مساله روز به روز در عرصه های مختلف، ظهور و بروز بیشتر و گسترده تری خواهد داشت، هر چند که دشمنان اسلام و اهل بیت(ع) از این مساله واهمه داشته باشند و برای بایکوت این رویداد بزرگ تلاش کنند.

وی همچنین خاطرنشان کرد: پیاده‌روی اربعین از منظر تربیتی خود نوعی همایش معنوی به شمار می رود، کما این که افراد حاضر در آن که از نقاط مختلف دنیا گرد هم می آیند و به سمت حرم سالار شهیدان رهسپار می شوند، با انگیزه معنوی و جهت اقتدا به یک الگوی انسان صالح و مقتدای حق طلبان و عدالت پیشگان جهان این حضور را رقم می زنند. این روحیه‌ی حق طلبی نیز در وجود تمام افراد بشر وجود داشته و یک امر فطری محسوب می شود که نباید از کنار آن به راحتی گذشت.

--------------------------------------------
سایت خبرگزاری حوزه



 

انجمن‌ها
دانشگاه‌ها
پژوهشگاه‌ها
مراجع عظام
سایر

انتشار محتوای این وبگاه تنها با ذکر منبع مجاز میباشد

X
Loading